Všeobecné obchodné podmienky
Článok I.
Úvodné ustanovenia
1. Objednávateľ je právnickou alebo fyzickou osobou zamýšľajúcou vyhotoviť webovú stránku pre účely lepšej prezentácie svojej osoby a informovania verejnosti o svojich aktivitách prostredníctvom internetu (ďalej len ako „Objednávateľ“). Zhotoviteľom je spoločnosť fofos.sk, s.r.o., so sídlom Dukl. hrdinov 874/14, 911 05 Trenčín, IČO: 50215167, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu v Trenčíne, oddiel: Sro, vložka číslo: 32767/R. (ďalej len ako „Zhotoviteľ“). Zhotoviteľ prehlasuje, že je spoločnosťou zaoberajúcou sa okrem iného aj vyhotovovaním a úpravou webových stránok. Na základe toho medzi sebou Objednávateľ a Zhotoviteľ uzavreli zmluvu o dielo v zmysle § 536 a nasl. Obchodného zákonníka (ďalej len ako „Zmluva“).
2. Účelom týchto všeobecných obchodných podmienok (ďalej len ako „VOP“) je úprava vzájomných práv a povinností zmluvných strán pri odplatnom plnení predmetu Zmluvy v lehotách a za stanovených finančných podmienok, pričom tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy.
Článok II.
Predmet zmluvy
1. Predmetom Zmluvy je záväzok Zhotoviteľa vykonať a vyhotoviť na základe zadania Objednávateľa webovú stránku pre Objednávateľa (ďalej len ako „Dielo“), ktorú si vybral v eshope: https://fofos.sk/eshop/ podľa jeho pokynov (tieto sú konkretizované v podkladoch k objednávke) riadne a včas a záväzok Objednávateľa za vykonané Dielo zaplatiť Zhotoviteľovi dohodnutú cenu za vyhotovenie Diela. Za návrh Zmluvy sa teda považuje vyplnená a odoslaná formulár Objednávka.
2. Ďalej predmetom Zmluvy je poskytnutie všetkých potrebných práv a licencií za účelom nerušeného, trvalého a výlučného užívania Diela Objednávateľom.
3. Zmluva je uzatvorená vyplnením a odoslaním Objednávky v eshope https://fofos.sk/eshop/ a nadobúda účinnosť zaplatením ceny Diela na základe faktúry vystavenej Zhotoviteľom podľa Článku IV. týchto VOP.
Článok III.
Čas vyhotovenia Diela
1. Zmluvné strany sa dohodli, že Zhotoviteľ vyhotoví Dielo pre Objednávateľa do 14 dní od prijatia požiadaviek od objednávateľa. V prípade rozsiahlejšieho diela do vopred písomne dohodnutého termínu s objednávateľom. Uvedený časový harmonogram však platí len za podmienky, že Objednávateľ zabezpečí dodanie všetkých podkladov potrebných na riadne vyhotovenie Diela do 5 dní od uzatvorenia Zmluvy tak, aby práce na vytvorení Diela mohli prebiehať plynulo. V prípade nedodania podkladov Objednávateľom sa čas vytvorenia jednotlivých častí Diela predĺži o čas omeškania s dodaním potrebných podkladov navýšený o ďalšie 2 dni. Do času plnenia sa nezapočítavajú soboty, nedele a štátne sviatky.
2. Zhotoviteľ sa zaväzuje priebežne informovať Objednávateľa o stave prác na Diele, kedykoľvek o to Objednávateľ požiada a to do 3 dní od obdržania takejto požiadavky zo strany Objednávateľa.
3. Objednávateľ je povinný poskytnúť zhotoviteľovi všetky materiály potrebné na vytvorenie Diela. Zhotoviteľ je oprávnený odmietnuť podklady na zhotovenie Diela, ktorých obsah je neetický alebo je v rozpore s platnými právnymi predpismi. Zhotoviteľ dodá Dielo s obsahom takých materiálov, ktoré v stanovenej lehote obdržal od objednávateľa. V prípade nečinnosti objednávateľa je Dielo považované uplynutím tejto lehoty za riadne zhotovené podľa zmluvy.
4. Ak zhotoviteľ nedodrží lehotu na dodanie Diela, je objednávateľ oprávnený požadovať zľavu 15% z ceny diela. To neplatí, ak bolo príčinou nedodržania lehoty nesplnenie povinnosti zo strany objednávateľa, t.j. najmä nedostatočná súčinnosť objednávateľa alebo objektívne príčiny (zásah vyššej moci).
Článok IV.
Cena za Dielo a platobné podmienky
1. Zmluvné strany sa dohodli že cena Diela t.j. vykonania a vyhotovenia „web stránky“ je pevná suma vrátane DPH uvedená pri produkte, ktorý si objednávateľ objedná na https://fofos.sk/eshop/.
2. Cena za vykonanie Diela zahŕňa aj osobné konzultácie nevyhnutné na riadne vykonanie Diela. Ak sa však konzultácia uskutoční mimo mesta Trenčín, Objednávateľ sa zaväzuje uhradiť Zhotoviteľovi dohodnuté cestovné náklady v sume 0,40 EUR s DPH za 1 km cesty, pričom dĺžka cesty sa účtuje z Trenčína na dohodnuté miesto aj späť.
3. Objednávateľ sa zaväzuje zaplatiť zhotoviteľovi cenu diela vopred, t.j. pri objednaní diela.
4. Zhotoviteľ vystaví pre objednávateľa po uzatvorení zmluvy daňový doklad, faktúru.
Článok V.
Prevzatie Diela a nadobudnutie vlastníckeho práva k Dielu
1. Zmluvné strany sa dohodli, že konečné prevzatie Diela sa uskutoční nasledovným spôsobom: Zhotoviteľ po vyhotovení Diela informuje o tejto skutočnosti Objednávateľa a prostredníctvom elektronickej pošty (e-mailu) mu zašle webovú adresu, na ktorej vyhotovené Dielo dočasne umiestnil na posúdenie a záverečné schválenie. Objednávateľ si na tejto adrese zhotovené Dielo skontroluje, či je vyhotovené podľa jeho pokynov a spôsobom dohodnutým v Zmluve. Ak Objednávateľ súhlasí s vyhotoveným Dielom, informuje Zhotoviteľa o schválení Diela zaslaním elektronickej pošty (e-mailu) o schválení Diela.
2. Zhotoviteľ sa zaväzuje do 3 pracovných dní od obdržania elektronickej pošty zo strany Objednávateľa, ktorej obsahom je záverečné schválenie vyhotoveného Diela zabezpečiť umiestnenie Diela na webovú stránku Objednávateľa.
3. Splnením povinnosti vyplývajúcej Zhotoviteľovi v zmysle bodu 2. tohto článku Zmluvy sa Dielo považuje za riadne odovzdané Objednávateľovi a má sa za to, že Objednávateľ Dielo od Zhotoviteľa riadne prevzal.
4. Objednávateľ nadobúda vlastnícke právo k Dielu a právo jeho trvalého a výlučného užívania až po prevzatí Diela podľa bodu 2 tohto článku.
5. Okamihom prevzatia Diela (nahranie na doménu objednávateľa) alebo márneho uplynutia 14 dňovej lehoty prechádza vlastníctvo Diela na objednávateľa a taktiež nebezpečenstvo škody Diela.
Článok VI.
Práva a povinnosti Zmluvných strán
1. Zhotoviteľ sa zaväzuje vykonať Dielo riadne a včas, podľa pokynov Objednávateľa a v súlade so Zmluvou a týmito VOP.
2. Zmluvné strany sa dohodli, že pri vykonaní Diela si poskytnú navzájom všetku potrebnú súčinnosť, ktorá sa od nich vyžaduje pre naplnenie predmetu a účelu tejto Zmluvy.
3. Zhotoviteľ je povinný vyhotoviť Dielo bezchybne a odovzdať ho Objednávateľovi v súlade so Zmluvou tak, aby ho mohol Objednávateľ využívať neobmedzene na účel, na ktorý sa Dielo vyhotovuje.
4. Zhotoviteľ je povinný informovať Objednávateľa priebežne o stave vykonaných prác na Diele podľa bodu 2 Článku III. týchto VOP a tiež informovať ho o každej zmene alebo prekážke, ktorá má alebo môže mať vplyv na realizáciu predmetu tejto Zmluvy podľa Článku II. týchto VOP.
5. Zhotoviteľ bude pri plnení predmetu Zmluvy postupovať s odbornou starostlivosťou. Zaväzuje sa dodržiavať všeobecne záväzné právne predpisy, autorské práva, technické normy a podmienky Zmluvy a týchto VOP. Zhotoviteľ sa bude riadiť východiskovými podkladmi Objednávateľa, pokynmi Objednávateľa a dohodami oprávnených a kontaktných osôb Zmluvných strán.
6. Objednávateľ je povinný poskytnúť zhotoviteľovi všetky podklady na tvorbu Diela, ako sú fotografie ,texty, grafické podklady, prístupové údaje atď. Podklady prijíma objednávateľ v elektronickej podobe.
Článok VII.
Autorské a iné práva duševného vlastníctva k Dielu
1. Vlastníkom všetkých práv k obsahovej časti Diela je Objednávateľ. Zodpovednosť za právnu čistotu a dodržiavanie autorských práv a práv vyplývajúcich z duševného vlastníctva materiálov obsahovej časti Diela nesie Objednávateľ.
3. Zhotoviteľ súhlasí s tým, že Objednávateľ môže kedykoľvek, bez predchádzajúceho súhlasu Zhotoviteľa, vykonávať zmeny a aktualizácie údajov Diela v rozsahu tejto Zmluvy. V takom prípade však zaniká Objednávateľovi právo na poskytnutie bezplatné odstránenie vád, vzniknutých počas záručnej doby.
Článok VIII.
Trvanie a zánik Zmluvy
1. Zmluva sa uzatvára na dobu neurčitú, pokiaľ sa zmluvné strany výslovne nedohodli inak.
2. Zmluva zaniká:
a) uplynutím času, na ktorý bola uzavretá,
b) písomnou dohodou zmluvných strán,
c) odstúpením od Zmluvy,
d) zánikom alebo smrťou Zhotoviteľa alebo Objednávateľa bez právneho nástupcu.
3. Objednávateľ môže odstúpiť od Zmluvy v prípade:
a) zmien zmluvných podmienok alebo VOP počas trvania Zmluvy, s ktorými Objednávateľ nesúhlasí a to najneskôr do 1 mesiaca odo dňa oznámenia o zmene zmluvných podmienok alebo VOP;
b) ak Zhotoviteľ opakovane ani po reklamácii nevykoná Dielo podľa Zmluvy a týchto VOP, alebo Dielo opakovane vykoná s podstatnými vadami; za podstatnú vadu sa považuje taká vada, ktorá bráni využívaniu Diela po čas dlhší ako 14 dní;
c) ak Zhotoviteľ opakovane neodstráni reklamovanú závadu Diela v určenom čase;
d) ak sa Zhotoviteľ dostane do omeškania s odovzdaním Diela a Dielo neodovzdá ani v dodatočnej lehote, ktorú mu Objednávateľ na jeho odovzdanie poskytol.
a) sa identifikačné údaje uvedené Objednávateľom v Zmluve alebo Objednávke ukážu byť nepravdivé; za uvedenie nepravdivých údajov sa nepovažuje, ak Objednávateľ opomenie oznámiť zmenu údajov Zhotoviteľovi;
Zhotoviteľ môže odstúpiť od Zmluvy v prípade ak:
a) Objednávateľ je insolventný, najmä ak je na jeho majetok podaný návrh na vyhlásenie konkurzu, bol zamietnutý konkurz pre nedostatok majetku,
b) bola na Objednávateľa uvalená nútená správa podľa osobitných predpisov alebo ak Objednávateľ vstúpil do likvidácie;
c) Objednávateľ porušil opakovane alebo závažným spôsobom svoju povinnosť podľa týchto VOP,
d) Objednávateľ súhlasí, že v prípadoch, kedy je zhotoviteľ oprávnený požadovať náhradu účelne vynaložených finančných prostriedkov, t.j. nákladov na zhotovenie Diela sa ako náhrada stanovuje zaplatená cena Diela.
Článok IX.
Alternatívne riešenie sporov
1. Objednávateľ je oprávnený obrátiť sa na Zhotoviteľa so žiadosťou o nápravu v prípade, že nebol spokojný so spôsobom, ktorým Zhotoviteľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Zhotoviteľ porušil jeho práva. Ak Zhotoviteľ na takúto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, má Objednávateľ právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov. Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby v zmysle § 3 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a to napr. Slovenská obchodná inšpekcia, pričom Objednávateľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti. E-mailový kontakt na Zhotoviteľa je info@fofos.sk. Objednávateľ pri podaní návrhu postupuje v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Alternatívnym riešením sporov možno urovnať spor medzi Objednávateľom a Zhotoviteľom, vyplývajúci zo spotrebiteľskej zmluvy resp. súvisiaci so spotrebiteľskou zmluvou. Hodnota sporu, ktorý sa urovnáva alternatívnym riešením sporov, musí presahovať sumu 20,- eur. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže požadovať od Objednávateľa poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu najviac sumu päť eur vrátane dane z pridanej hodnoty, a to najskôr súčasne so zaslaním oznámenia o začatí alternatívneho riešenia sporu.
2. Objednávatelia sú oprávnení použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len ako „RSO“) na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorí si zvolia. Objednávateľ môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Objednávateľ pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Objednávateľ môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.
Článok X.
Záručná doba – Zodpovednosť za vady
1. Zhotoviteľ zodpovedá za to, že Dielo bude zhotovené podľa podmienok Zmluvy a že počas záručnej doby bude mať vlastnosti dohodnuté v tejto Zmluve.
2. Zhotoviteľ zodpovedá za vady, ktoré Dielo má v čase jeho odovzdania Objednávateľovi. Za vady, ktoré sa prejavili po odovzdaní Diela nezodpovedá Zhotoviteľ iba vtedy, ak boli vady spôsobené na strane Objednávateľa.
3. Zhotoviteľ nezodpovedá za vady, ktoré sú spôsobené zmenou technických parametrov Zhotoviteľov iných internetových služieb (najmä webhosting, doménové meno, iné internetové služby).
4. Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa odovzdania diela Objednávateľovi.
5. Zmluvné strany sa dohodli pre prípad vady Diela, že počas záručnej doby má Objednávateľ právo požadovať a Zhotoviteľ povinnosť bezplatne odstrániť vady.
6. Nárok na bezplatné odstránenie vád zaniká, ak Objednávateľ poverí správou alebo opravou diela osobu odlišnú od Zhotoviteľa resp. ak Objednávateľ vykoná zmeny a aktualizácie údajov diela bez predchádzajúceho súhlasu Zhotoviteľa.
7. Objednávateľ sa zaväzuje, že prípadnú reklamáciu vady Diela uplatní bezodkladne po jej zistení vo forme elektronickej pošty (e-mailu).
Článok XI.
Reklamácia
1. Objednávateľ je oprávnený podať reklamáciu:
a) na správnosť faktúry v prípade, ak má dôvodné podozrenie, že Zhotoviteľ nevystavil faktúru za Dielo v súlade so Zmluvou a dohodnutou cenou,
b) týkajúcu sa kvality funkčnosti zhotoveného Diela.
2. Objednávateľ musí uplatniť reklamáciu v 30-dňovej lehote odo dňa, kedy nastala skutočnosť odôvodňujúca reklamáciu, inak právo zaniká.
3. Reklamáciu musí Objednávateľ uplatniť: a) e-mailom na e-mailovej adrese Zhotoviteľa.
4. V reklamácii musí Objednávateľ uviesť svoje identifikačné údaje a jasne opísať čoho sa reklamácia týka s časovým vymedzením, kedy podľa Objednávateľa došlo k obmedzeniu kvality zhotoveného Diela. V prípade reklamácie správnosti úhrady za zhotovené Dielo musí Objednávateľ uviesť číslo faktúry a fakturačné obdobie, ktorého sa reklamácia týka.
5. Uplatnenie reklamácie na prešetrenie správnosti výšky úhrady faktúry nemá odkladný účinok na zaplatenie úhrady, t.j. nezbavuje Objednávateľa povinnosti uhradiť faktúru do dňa jej splatnosti uvedenej na faktúre.
6. V prípade kladného vybavenia reklamácie Zhotoviteľ zúčtuje oprávnene reklamovanú cenu za Dielo v najbližšom zúčtovacom období, prípadne obdobiach až do zaplatenia celej oprávnene reklamovanej ceny Diela.
7. Zhotoviteľ si vyhradzuje právo neuznať reklamáciu, ak zníženie kvality Diela spôsobili: a) okolnosti vylučujúce jeho zodpovednosť, b) neodborné alebo neoprávnené zásahy Objednávateľa do Diela alebo inými tretími osobami, ktorým Objednávateľ umožnil vedome alebo nevedome, a to aj svojim nedbanlivostným konaním, takýto zásah.
Článok XII.
Komunikácia medzi zmluvnými stranami
1. Komunikáciu medzi zmluvnými stranami prebieha v predovšetkým v elektronickej forme prostredníctvom e-mailov Objednávateľa a Zhotoviteľa (objednávky, žiadosti o zmeny, potvrdenie platby, zasielanie faktúr a podobne), písomne alebo ústne. Kontaktná e-mailová adresa musí byť funkčná a pravidelne kontrolovaná.
2. Oznámenia týkajúce sa skutočností, na základe ktorých bude niektorá zo zmluvných strán uplatňovať akékoľvek právne nároky, musia byť urobené spôsobom ustanoveným v týchto VOP a preukázateľne oznámené alebo doručené druhej zmluvnej strane písomne.
3. Bežné informatívne oznámenia je možné druhej zmluvnej strane oznámiť aj ústne alebo telefonicky.
Článok XIII.
Záverečné ustanovenia
1. Práva a povinnosti Objednávateľa a Zhotoviteľa sa riadia Zmluvou (Objednávkou), týmito VOP a podľa slovenského právneho poriadku, najmä obchodného zákonníka a Zák. č. 185/2015 Z.z. Autorský zákon.
2. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 10.05.2022. Meniť alebo dopĺňať obsah Objednávky je možné len písomnou formou a až po odsúhlasení oboma zmluvnými stranami.
3. Zmluvné strany sa dohodli, že všetky informácie, ktoré si strany navzájom vymenili sa považujú za dôverné, najmä informácie obchodného tajomstva, zdrojové kódy, know-how alebo dôverné informácie tretích osôb. Zmluvné strany sa zaväzujú, že neposkytnú ani nezverejnia dôverné informácie tretej osobe bez predchádzajúceho písomného súhlasu druhej zmluvnej strany.
4. Zhotoviteľ je oprávnený používať meno zákazníckeho loga vo svojich prezentáciách, marketingových materiáloch a zoznamoch zákazníkov. Objednávateľ si uvedomuje a súhlasí s tým, že na vytvorených stránkach môže byť uvedený grafický odkaz (logo) na zhotoviteľove stránky.
5. Neplatnosť alebo nevykonateľnosť ktoréhokoľvek ustanovenia týchto VOP nemá za následok neplatnosť alebo nevykonateľnosť ich ostatných ustanovení.
6. Zhotoviteľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto podmienok.